Proč Blog?

Proč Blog? Přišlo mi to jako jednoduchá forma, jak být v kontaktu se všemi blízkými a známými. Tak hlavně pište komentáře a dotazy...pokusím se reagovat podle možností.

sobota 28. května 2011

Začátek nového termu na školách a další týden v Ugandě

Po zodpovězení otázek, které byly nesmírně cenné, dále s velkou vděčností a pokorou vychutnávám nádherné Ugandy / Afriky. Věděla jsem, že ten pobyt zde bude vstup do něčeho, co mne převyšuje a je to tak. Jsem si vědoma, že každý to zde prožívá jinak. Jinak vstřebává "rozdílný svět". Avšak myslím, že se zde dá načerpat neuvěřitelné množství zážitků, zkušeností a dají prožít nádherné, jedinečné a neopakovatelné momenty.
Tento týden (23.5. -  27.5.2011) jsem opět začala s výukou na školách. Na Technickém institutu Malongwe pokračuji v učení angličtiny a počítačů. A na Základní škole v Kitule učím angličtinu a výtvarku. Rozvrh a předměty mi zůstaly stejné jako v minulém termu. Do škol se dopravuji na kole. Je to zážitek, jak pro mne, tak pro lidi z vesnic. Vždy koukají, že se objevil nějaký "muzungu" (to znamená v Kiswahilštině bílý) a děti stále neúnavně poskakují a volají: "Muzungu, baji baji...". Také jsem dělala fotky na školách a výjimečně jsem učila angličtinu v P2 (druhá třída), běžně učím v P3 a P4 (třetí, čtvrtá třída).
Přikládám fotku holčičky, která mne zaujala, z P2 na Kitule.
V pátek jsem byla na ambulanci, na oddělení pro děti do pěti let. Děti mívají velmi podobné příznaky: horečky, průjem, zvracení. Ty jsou většinou způsobeny malárií, na kterou se váže často anémie. Dalšími onemocněními jsou: zažívací problémy a různé druhy parazitů v zažívacím traktu. Jejichž zapříčinění souvisí s tím, že děti jí všechno možné, co najdou na ulici, po venku a také se špatnou hygienou. Též se objevuje malnutrice, pneumonie, popáleniny, různé druhy kožních problémů např: zlatý stafylokok a také HIV/AIDS.

4 komentáře:

  1. Ahoj Romanko,
    moooc děkujeme za pohled! Největší radost z něho měla Lucinka, která si to už může přečíst a která se nedávno rozhodla, že bude sbírat známky a pohledy (vedle kamenů, víček od piv, samolepek, svatých obrázků, ruliček od toaleťáků - můžou se časem k něčemu hodit a nevím čeho ještě. Pokojíček má zavalenej vším možným :-) Takže jsi zároveň obohatila dvě z jejích sbírek!
    Všichni na Tebe myslíme muzungu :-D ! Drž se!
    Janča

    OdpovědětVymazat
  2. PS: Moc hezky fotíš!! J.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Jani,
    jsem se dost smála u čtení Tvého komentáře :)
    Lucinka, jak koukám, aktivně pokračuje ve sběratelství všeho možného. Jsem si vzpomněla, jak mi k Vánocům dala vlastnoručně kreslený obrázek s Ugandskou vlajkou a informacemi o Ugandě :) To mi udělalo velikou radost. No je to šikulka.
    Jsem ráda, že pohled došel. Jsem jich posílala více, tak snad všem došly úspěšně.
    Jinak s tím Muzungu...to slyším vážně pořád, ale je to sranda. Vůbec mi to nevadí ba naopak, úplně v poho ;)
    No ve focení jsem amatér, ale baví mne to. Je tady dost pěkných věcí a míst k focení. Skoro bych řekla, že se dá fotit všechno a všude.
    Zdravím do ČR

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Romanko, asi jsi poslední dobou tak zaměstnaná, že nemáš čas psát nové příspěvky a podobně jsou natom asi i Tvoje spolužačky, protože tu nic nepřibylo. Zkouškové období je v plném proudu a je to znát. Ještě, že se mě to už netýká....
    Tak co je u nás nového: Lucka odjela na školu v přírodě. Strašně moc se jí tam nechtělo, ale podle posledních zpráv je asi v pohodě a docela se jí tam líbí :-)
    A teď jedna smutná zpráva - včera nám umřela teta Věra z Prahy (Ivanova žena). Ty jsi ji asi moc neznala. Já si ji vybavuju jako veselou kopu neustále kolem sebe šířící dobrou náladu. Vidím její veselou tvář před sebou a musím se usmívat. Dokázala rozdávat radost plnými doušky. To každý nedokáže! Jejím nejbližším bude moc chybět!
    A ještě z jiného soudku - slyšela jsi o otci Billovi? Minulý týden jsme tady v Berouně měli jeho nástupce otce Anthonyho. On působí i v Ugandě, tak si myslím, že jsi o nich slyšela...
    Měj se co nejlépe a přeju Ti plno sil a elánu zvládat práci i školu! Máš toho dost! Myslím na Tebe a obdivuju Tě!
    Janča

    OdpovědětVymazat