Proč Blog?

Proč Blog? Přišlo mi to jako jednoduchá forma, jak být v kontaktu se všemi blízkými a známými. Tak hlavně pište komentáře a dotazy...pokusím se reagovat podle možností.

středa 29. června 2011

Zamyšlení nad časem

Minulý týden v úterý jsem byla na Mši svaté v kapli v areálu nemocnice. Otec Kizito, mladý místní farář, který mívá moc pěkné kázání a výborně mluví anglicky. Mluvil o tom, že se říká, že čas zahojí všechny rány... Ale že to není jen čas. Ale čas rovná se láska a ta je nejlepší lékař. Je důležité se pro ni rozhodnout a někdy poprosit i okolí o pomoc, podporu, modlitbu, popovídat si o problémech...což jsou první krůčky k vnitřnímu uzdravení.
Mně to přišlo moc obohacující, protože od malička slyším, že čas jsou peníze. A najednou si do toho dosadit, že čas je láska. Je prostě krásné a pravdivé. V našem evropském světě se stále ženeme kupředu a nežijeme (a nebo jen minimálně) přítomností. Moc příjemné to bylo dosazení i do mojí praxe a dobrovolné služby, že ten čas, který zde prožívám, učím a trávím je vlastně láska, kterou mohu lidem věnovat a předat. Což mi přijde klíčové. Můžete učit sebe lépe, ale pokud do toho nedáte srdce a opravdovou lásku není to takové, jaké by mohlo být :) Pak to obohacuje všechny a stojí to za to a dá se učit s velikým nadšením, trpělivostí, úspěchem :)
Jak se říká: "Chceš-li změnit svět, nejdříve musíš změnit sám sebe." Což je z mého pohledu a zkušenosti ověřená pravda a stále se můžeme měnit k lepšímu a růst kupředu....tak to přeji všem, co si přečtou a čtou tento blog ;) A samozřejmě i všem ostatním ;)

5 komentářů:

  1. Ahoj Romanko, děkuju za další úžasné příspěvky! Nepřestávám Tě obdivovat a přeju Ti, aby Ti ten Tvůj elán vydržel až do konce. Už se Ti to krátí... Moc se na Tebe těšíme!
    Janča

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Romanko, dnešní den jsme prožívali slavností naší farností a to oslavou 50ti let věku a 25 let od svěcení na kněze našeho duchovního otce. V průběhu přátelského posezení na farní zahradě jsem od Tebe dostal SMS s přáním k narozeninám. Velmi mne to potěšilo, že jsi si na mě vzpoměla. I když určitě máš hodně jiných starostí, byla jsi první gratulantkou a doufám, že ne poslední. Moc Ti za to děkuji a mám Tě rád. Zdraví a pusu posílá Tvůj děda

    OdpovědětVymazat
  3. Janičko, moc děkuji.
    Dědo, děkuji též za zprávu. Jsem ráda, že jsem měla tu čest být první gratulant. Posílám pusu těším se na vás ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Milá slečno Romano, náhodou jsem objevila Váš blog, manžel dostal nabídku pracovat v rámci ADCH v Ugandě, hledám nějaké informace. Máme dvě malé děti, proto si nejsem jistá, zda by to bylo vůbec realizovatelné. Jaký je na to Váš názor? Když byste měla chvilku, napište na pavlina@dravecka.info, zda byste si to dokázala představit. Děkuji. Já byla jako dobrovolnice v zahraničí též, tedy máme dost zkušeností. Moc se mi líbí Váš vývoj, který je z blogu znát, poslední příspěvky jsou velmi obohacující. Užijte si poslední dny, hdně štěstí. PD

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Romuško, myslím na tebe každý den, těším se až přijedeš. Ani nevím co ti mám napsat, jen chci abych věděla, že tě v mysli pořád podporuju. Mám tě ráda :-) Kamča

    OdpovědětVymazat